5.4.07

Reputation is more important than price

Principals in the construction industry stick to reputation rather than price. That is the conclusion out of an international reserach between principals and building contractors by the consultants of KPMG.

Almost 60% of the questioned principals say that expertise and credibility of the building contractors are more important than the rates they charge. Only 12% says that price is one of the decisive factors.

Opdrachtgevers in de bouw vinden de reputatie van aannemers belangrijker dan de tarieven die deze van hen vragen. Dat blijkt uit internationaal onderzoek onder opdrachtgevers en bouwondernemingen door adviesbureau KPMG.

Bijna 60% van de bevraagde opdrachtgevers zegt dat deskundigheid en geloofwaardigheid doorslaggevend zijn bij het besluiten met welke aannemer zij in zee gaan. Slechts 12% van de bedrijven geeft aan dat de prijs medebepalend is bij de selectie. De meeste opdrachtgevers zijn tevreden over de aannemers waarmee ze samenwerken; 80% zegt bij een volgend project met dezelfde aannemer te zullen samenwerken als bij het laatste project.

No comments: