11.9.07

Apple lowers the price of the iPhone: is the the price elasticity well utilized?

Apple sold his 1 millionth iPhone. Steve Jobs is happy announcing: "One million iPhone's in 74 days, we needed 2 years to accomplish the same with the iPod". Selling 10 million iPhone's by the end of 2008 is the objective. Apple is looking for new customers with the help of a spectacular price cut. The iPhone was launched at 599 dollar, but since wednesday the phone is available for 399 dollar. Since this price cut Steve Jobs received more than hundreds angry e-mails of dissatisfied customers who paid the 599 dollar. Upon that he decided that Apple will refund 100 dollar to those angry customers. Jobs defended his decision with the argument that with the upcoming end of year festivities the price cut will help to persuade more people to buy the iPhone.

ePP comment: They call this price elasticity... would all the early adopters already have an iPhone? And what does this mean for the European launch?

Apple heeft intussen zijn miljoenste iPhone verkocht. "Een miljoen iPhone's in 74 dagen, met de iPod hadden we daar twee jaar voor nodig", juicht topman Steve Jobs in een mededeling. Tegen het einde van 2008 wil Apple tien miljoen iPhone's hebben verkocht. Apple wil nu een nieuwe golf klanten overhalen met een spectaculaire price cut. De iPhone werd twee maanden geleden gelanceerd voor 599 dollar, maar is sinds woensdag te koop voor 399 dollar. Apple-topman Steve Jobs kreeg na de prijsverlaging honderden mails van boze klanten die het volle pond betaald hadden en besloot daarom tot een compensatie van 100 dollar voor die mensen.Jobs verdedigt de drastische prijsdaling met het argument dat de eindejaarsfeesten er aankomen en een lagere prijs zou veel meer mensen overhalen om de iPhone te kopen.

Prijselasticiteit heet dat…. Zouden alle early adoptors al over de streep zijn ? En wat betekent dit voor de Europese launch ?

No comments: